Dag 18 naar huis?

12 juni 2019 - Laren, Nederland

Mijn baasjes hadden afgelopen dagen al wat app-contact gehad over een paard, als maatje voor Bill. Bill komt namelijk binnenkort bij ons wonen en dat vinden wij heel leuk. Maar we krijgen eerst nog priveles van Helma (is mijn trainster van de ratjetoe goud cursus), samen met opa Tommy en tante Touch, zodat we ons kunnen beheersen en niet als een dolle om de paarden heen dansen en blaffen. Even leek het er op dat we na onze wandeling weer verder zouden rijden om op tijd terug te zijn. Maar dat bleek gelukkig niet nodig. Dus onze laatste nacht in de camper werd een feit, of er moet nog iets verrassends gebeuren in de week dat deze nog thuis staat. Ik laat mij graag verrassen en voor mij is het geen enkele straf. De wekker ging deze keer wel vroeg, maar daar heeft mijn baasje alleen zelf last van, ik slaap wel. Weeeer de hele weg op de voet gelegen. Douchen in dat gebouw een kilometer verder op hebben ze maar overgeslagen, deden ze later vandaag thuis wel. Wij zijn na het wandelen natuurlijk meteen start klaar. Startprocedure weer ingezet en nog wel even aggregaat aangezet, want zonder koffie op pad, dat kunnen ze niet en daarvoor heb je wel stroom nodig. Het is zo’n handige camper! Nou nou ze had het tempo er wel in, we hebben honderden vrachtwagens ingehaald. Nu heeft mijn baasje zelf ook een vrachtwagen, maar deze is niet begrensd en dus reed ze gewoon tussen de 100 en 110. Inhaalverboden voor vrachtwagens totaal negerend. Ze zei, we zijn toch ook een camper, dat valt niet op, TOCH????? We hebben wel veel files gehad, ook nog een filmpje gemaakt van een leuke vrachtwagen waar we achter zaten. Rond 15.00 uur waren we thuis, nadat we eerst in Duitsland nog een keer getankt hebben. Mijn baasjes kregen bijna een hartaanval. Maar goed dat ze in Noorwegen en Zweden niet de moeite hebben genomen om het om te rekenen. Dat wordt dus bezuinigen en keihard werken, denk ik zo.

Komen we thuis, staat daar een keet midden op het gras en een shovel en nog iets op de oprit. Waren ze nog niet klaar met bestraten? Camper dus half aan de weg laten staan en wij konden ook niet onbeperkt door de tuin. Ze hadden namelijk de afstandsbediening van de poort en deden die ook nog steeds weer open en dicht en dan mogen wij van de baasjes niet buiten spelen. Tamelijk onhandig voor mijn baasjes en ons dus. Daarna is er weer een grote ramp gebeurd. Mijn baasje ging als eerste naar de kippen en vroeg nog; ze leven allemaal nog? Ja, was allemaal goed gegaan. De jongen die al die tijd de kippen heeft verzorgd heeft ook de hele schuur opgeruimd en opnieuw ingedeeld, was aan het vertellen wat ze allemaal gedaan hadden. Het lijkt wel een winkeltje. Alleen was hij nog in de kippenschuur binnen bezig geweest en had de deur nog open laten staan. Joke zei nog, wat is dat toch voor geluid. Nou, dat was mijn opa met de lievelings kip van mijn baasje. DRAMA, HUILEN, op de knieen in het hok met de kip inmiddels in de handen. Nog 2 keer een stuiptrekking en ze sloot voor goed haar ogen. Wat een K-einde na zo’n leuke vakantie, vooral voor mijn baasje. Die is vandaag (de dag erna) nog steeds heel verdrietig. Dit was het meest tamme kipje en heeft het in het begin heel moeilijk gehad. Onze buurman zei toen, die gaat zo dood en gaat nooit leggen. Nou dat is allemaal niet gebeurd. Nu heb ik meer dan 30 kippen en uitgerekend die ene overkomt dit. Opa Tommy is nu dus gratis af te halen. En ze wil ook geen Hollandse herders meer, dus ik hoef ook geen nestje te krijgen. Was ik wel voor benaderd, aangezien ik bouwkundig redelijk goed uit de verf kom. Maar vind ik niet erg hoor. Er was dus niet veel meer aan, de stemming was helemaal omgeslagen. Konden mijn baasjes in de camper niet bij alle spullen, omdat de slide out natuurlijk niet uit kan, zo lang deze op de weg staat. Dus mopper, de mopper. De auto van mijn baas zag eruit of dat er mos op kon groeien, dus daar weer mee door de wasserette, want ‘s avonds zouden ze dan nog bij dat paard gaan kijken. Wij opgesloten op het kleine weitje bij de kikkerpoel die nu helemaal afsluitbaar is, konden we even wat doen. Nou, alleen vinden we daar niets aan en blijven dan net zo lang voor het hekje staan, totdat we er weer uit gehaald worden. Daarna moesten we naar binnen, omdat ze naar de jongens wilden en daarna naar Emmen voor het eventuele nieuwe paard. Dus al met al was dit voor iedereen niet wat we erbij voorgesteld hadden. Wij dachten heerlijk een paar uurtjes door de tuin te kunnen rennen en mijn baasjes lekker douchen en al wat uitpakken. Dat douchen was ook al een ding met 2 mannen van de loonwerker steeds voor het raam langs, is niet echt relaxed. Dan kun je  nog beter achter zo’n klef gordijn staan. Ze kwamen pas na middernacht weer terug en hier is het dan stik donker. We krijgen nu weer heimwee naar het hoge noorden en lekker altijd licht. Voordeel is wel dat ik weer op een boxspring lig. En nog groter nieuws, ze hebben een honden boxspringbed van Sense voor ons besteld. Cool he! Of het paard uit Emmen nu komt, weten ze nog niet. Ze moesten door een strenge selectieprocedure en zouden nog bericht krijgen.

Al met al hebben we weer genoten van deze vakantie en hebben ruim 11.000 km rondgereden met deze super leuke camper. Officieel eindigt de vakantie volgende week woensdag. Dus wanneer ik nog iets mee maak, laat ik het nog even weten. En anders tot een volgende keer. Geen idee wanneer en waar dat zal zijn.

Bedankt voor het volgen en ik heb genoten van mijn eigen verhalen en jullie reacties.

Floortje.

1. Gonda:
    Home sweet home!
    Nog even nagenieten!
  2. Tiny:
    12 juni 2019
    Wel jammer dat er nu geen reisverhalen van het hoge noorden naar Spanje meer komen. Heb er in ieder geval van genoten! Zo leuk van Floortje.
  3. Je zus:
    12 juni 2019
    Wat jammer dat er een einde aan de verhalen komt. Met veel plezier gelezen!