Dag 11 Lofoten

12 juni 2018 - Vågan, Noorwegen

Vanmorgen hadden mijn baasjes de wekker gezet, maar hadden ze net zo goed niet hoeven doen. Het was nog bewolkt en dus trokken ze het dekbed weer over zich heen. Ik ook weer verder geslapen (op bed). Een uurtje later zijn ze toch maar gaan douchen, wandelen en ontbijten. Nu met crackers, want polarbrood was op.

Vandaag hebben we verschillende kleine plaatsjes bezocht als:  Utakleiv, Ballstad, Mortsund, Unnstad, Eggum en toen rondje Kvalnes en daarna na overnachtingsadres Kabelvag. Hier zijn we ook al eerder geweest en hier is een mooie wandelroute, dus daar beginnen we morgen weer mee.

De plaatsjes waar we vandaag geweest zijn zijn erg kleine, verspreide nederzettingen aan de noordwestelijke kant van de Lofoten. Kleurrijke, pittoreske huizen en een indrukwekkend landschap verdoezelen de harde levensomstandigheden waarmee de mensen hier worden geconfronteerd. De akkers zijn vaak erg klein en ingeklemd tussen reusachtige bergen. In de winter zijn er vaak hevige stormen.

Morgen gaan we naar Henningsvear, waar de livecam staat (zie link op homepage).

We hebben nog een filmpje opgenomen waarbij ik even uit het raam kijk! Uploaden duurt lang, we hebben alleen een waardeloze wifi en alle gsm-kaarten (3 stuks) zijn uitgevallen. Probleem KPN???

Vandaag weer diverse tunnels gehad met 1 baan, is hier heel gebruikelijk. En bruggen zijn hier net skischansen, daar krijg mijn baasje kriebels van in de buik.

Waarschijnlijk is morgen de laatste dag op de Lofoten, we kijken nog even naar het weer en misschien gaan we nog verder naar het noorden ipv nu afzakken naar het zuiden. Dat zal morgen aan eind van de dag wel bekend zijn, neem ik aan.

Tot morgen maar weer!

1. Tiny:
    12 juni 2018
    Alles bekeken ook live cam. Mooi en aardig koud, niet?
  2. Claudia:
    12 juni 2018
    Ja, vandaag tussen 8 en 10 graden, maar is koude wind. We hebben vandaag nog mutsen gekocht van wol van schapen van de Lofoten. Echt heel gaaf! Was heel leuk winkeltje, waar wij bij toeval kwamen aangezien we verkeerd gereden waren.
  3. Je zus:
    12 juni 2018
    Prachtige foto’s! We genieten mee met jullie.