Dag 17 niet naar Abba museum

18 juni 2018 - Hammarstrand, Zweden

Vanmorgen ging om 8.00 uur de wekker en om 8.30 uur werden de verse broodjes gebracht, maar alleen voor de baasjes dus. Ze wilden op tijd weg, zodat Joke voldoende tijd had in Abba-museum.

De camperplaats waar wij stonden was van Nederlanders die hier sinds september op zaten. Toen we terugkwamen van de wandeling kwamen ze een praatje maken en dus waren we uiteindelijk een uur later!!! Het was een soort Ik vertrek verhaal. Wel heel dapper om alles achter te laten en hier dan zoiets te beginnen. Maar ja, reden we dus pas om 11.15 uur weg en was de geplande aankomsttijd 18.15 uur en dus had Joke nog 45 minuten voor het museum. Je zou denken dat het genoeg zou moeten zijn, maar daar dacht Joke dus anders over. Ze hadden ook nog een adres (ook van Nederlanders) in de buurt van Stockholm en gaven ons het adres mee.

Dit is nog 150 km van Stockholm maar was op een rustige plek en daar houden wij en de baasjes inmiddels van. Vandaag kwamen we dus weer op een drukker stuk, waar we de heenweg ook zijn geweest (kustweg E4) en dat vinden mijn baasjes helemaal niet meer leuk. Wat kun je veranderen in 2 weken tijd he? Ook wel grappig om het verschil te zien met Noren en Zweden en Nederlanders. De Nederlander (niet van vanmorgen, wel van vanmiddag) gaat mee naar de plaats en geeft aanwijzigingen hoe je mag staan en en passant even de regeltjes. Dit hebben we al die tijd niet 1 keer gehad, ze zeiden altijd zoek maar een plekje. Ze zijn wel heel aardig, maar de mentaliteit is gewoon anders. Zie je ook onderweg, de meeste campers zwaaien naar elkaar met uitzondering van de meeste Nederlanders. Nederlanders gaan niet op voor de meest vriendelijke mensen! Op eerste gezicht dan!

Het voordeel van dit adres is nu wel dat we morgen weer een route binnendoor hebben en niet meer langs de kustweg gaan.

Oh ja, we gaan ook nog een husky adopteren van de huskyfarm waar we geweest zijn. Deze zal dan ook worden gebruikt wanneer we daar tochten gaan maken. Als dit door gaat natuurlijk.

Mijn baasje heeft gekozen voor Maggy (officieel Magdalena, alle honden hebben namelijk Duitse namen als bijvoorbeeld Heidi en Claus). Geboren op 27-05-2011

Meer info kun je zien op de site: www.husky-farm-veijejaur.se

Maggy, onze adoptie hond

Dit is Maggy, lijkt op een wolf en dat is wel heel gaaf.

Verder dus vandaag niets te melden, we liggen lekker buiten te blaffen en mijn baasjes hebben weer Nederlandse tv en kijken dus voetbal, omdat Astra 3 hier weer te ontvangen is. Wifi is hier waardeloos en niet te gebruiken. Ze zijn al lang door hun 'onbeperkte' internet abonnementen op mobiel heen en krijgen hier dus een aparte rekening van, volgens KPN.

Morgen weer vervolg!

1. Tiny:
    18 juni 2018
    Dat kan een leuke rekening worden! 😪😪 Joke geen Abba dus. Spijtig.
  2. Claudia:
    18 juni 2018
    Ja wel hoor, wordt morgen bezocht!
  3. Je zus:
    18 juni 2018
    Dan kun je dus nog een dagje uitkijken naar het Abba museum. Erg gaaf!
  4. Gonda:
    19 juni 2018
    Wat een ontzettend leuke blog! Ik geniet met jullie mee!