Dag 11 naar de Noordkaap

4 juni 2019 - Nordkapp, Noorwegen

Nou nou, eindelijk gaan we dan naar ons hoofddoel van deze vakantie: de Noordkaap. Nu heb ik van horen zeggen dat het niet veel voorstelt, maar je moet er gewoon geweest zijn dus! Vannacht werd mijn baasje eerst wakker gemaakt door Joke die in een keer over elanden begon. Lekker dan om 2.15 uur en dan in een totaal verlichte camper staan (wel met de gordijnen dicht). Heeft wel even geduurd voordat mijn baasje en ik weer in slaap vielen. Om 8.00 uur ging de wekker, ze vonden dat we vandaag wel op tijd weg moesten. Al met al is het dan toch rond 10.30 uur voordat we wegreden. Eerst nog weer even een ander hoogtepunt..... lozen. Gelukkig was hier verder niemand dus konden mijn baasjes ongegeneerd weer aan het klungelen slaan. De slang werd eraan gekoppeld en dan eerst de zwarte hendel open (voor toilet) en daarna de grijze handel (voor gewone water). Nou zover kwam het niet, met de grijze, want de slang schoot los en dus weer een stortgolf naar buiten. Mijn baasje snel de hendel weer ingedrukt, nadat ze eerst een meter achteruit was gesprongen en toen weer opnieuw en nu goed aangesloten. Tot aan de klik, is ook wel logisch natuurlijk. Maar de volgende keer (inmiddels dan de 3e keer) zal het wel goed gaan. Water bijgevuld, dus alles weer toppie in orde. Vandaag was weer een mooie rit, met weer veel rendieren. Nu zien wij alles vanuit de camper, ondanks dat ze de zijramen geblindeerd hebben voor ons. Maar wij zijn natuurlijk niet achterlijk en wanneer de camper vaart mindert dan weten wij al genoeg. Even rechtop op de bank zitten en we zien alles. Het is hier iedere dag wel zoeken naar een geschikte wandelplek. Vandaag heeft ze toch weer een mooie gevonden en later op de Noordkaap kwam dit meertje voor in de film die daar de hele dag door draait. Stom toeval. Op de Noordkaap was het ietsje drukker met campers dan wij gewend zijn. We hebben maar 1 hondje gezien en dat is dus weer minder dan gemiddeld. We blijven hier vannacht staan en hebben dus geen stroom. Het aggregaat loopt nu, want ze zijn vandaag vergeten om de telefoons aan de stroom te laten en nu moest er ook koffie gedronken worden. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat een boze buurman aanklopt voor de takkeherrie van het aggregaat. Aan beide zijden staan campers, links een Zweed (die verstaan we toch niet) en rechts een Nederlander. We hebben in ieder geval wel de grootste camper van het hele terrein hier. Morgen hebben mijn baasjes een luxe ontbijt in het restaurant hier. Oh ja, soep, hamburger en fish & ships met Prosecco en cola kost hier ongeveer € 100. Vandaar dat er bijna niemand zat, zei Joke. Straks gaan we er nog weer uit om te kijken hoe mooi het buiten is of misschien hoe weinig er te zien is. Dat weet je nooit! Alvast welterusten.