Dag 16 door Zweeds lapland

17 juni 2018 - Hammarstrand, Zweden

Vanmorgen zijn we eerst nog op de huskyfarm gebleven met eerst nog een uitgebreide boswandeling. Daar heb ik met mijn baasje een schedel van een rendier gevonden en deze hebben we meegenomen naar de camper. Was wel zwaar zei mijn baasje. Deze is nu ingepakt in plaids en vuilniszakken en gaan we thuis ophangen aan de schuur. Hebben ze hier allemaal en is wel stoer!

Daarna heb ik gespeeld met Claus een pup van 4 maanden,  was wel groter dan ik ben, maar had niet half de snelheid. Ik was daarna zo moe dat ik 6 uur achter elkaar geslapen heb. Er zijn nog leuke video's gemaakt, maar die volgen nog. De verbinding is te traag voor video's uploaden. (Is toch inmiddels gelukt)

Mijn baasjes hebben vanmorgen eerst nog koffie gedronken met de eigenaren van de huskyfarm in heerlijk zonnetje en 20 graden. Was reuze gezellig en ze willen in de winter nog een keer terug om tochten te maken met de husky's. Er is een vliegveld op een uur afstand, dus dan kan best een keer een weekend.

Om 13.15 uur zijn we weer op pad gegaan en vrijwel direct zagen we weer een rendier. Deze kwam even later ook nog even de camper inspecteren. Ook deze video staat er nu op. Daarna liep er nog weer een hele kudde voor ons op de weg. Het begint bijna gewoon te worden. Maar daarna hebben we de hele reis geen rendier meer gezien. We zijn voornamelijk door Zweeds lapland gereden en is weer een heel ander landschap. Het is nog 1097 km (11,5 uur) tot Malmo. Pfff wat een eind nog! En we hebben al bijna 6000 km gereden deze vakantie.

Onderweg begon het weer te regenen en dat doet het nu nog. Is een groot front wat over Zweden en Noorwegen trekt. Niets aan te doen. Nog even en het wordt echt beter weer! We hebben vandaag 6 uur gereden en ik dus geslapen.

Ga nu nog heel even keten, want het voetbal is niet zo spannend.

Tot morgen!

PS: Dan zullen we wel niet zo veel te melden hebben, want lijkt echt een reisdag te worden.

PS 2: Oh wordt toch anders. Joke wil graag naar Abba museum en dus gaan we eerst naar Stockholm.

1. Je zus:
    17 juni 2018