Dag 4 en nog steeds in Zweden

5 juni 2018 - Jokkmokk NV, Zweden

Ik ben helemaal van de leg, het wordt hier namelijk helemaal niet donker. Was totaal van slag en liep om 0.00 uur nog rond of het 19.00 uur was. En dan ben ik altijd een soort springkonijn. Maar nadat mijn baasjes de camper donker hadden gemaakt, kon ik eindelijk slapen. Ze hebben nu beloofd dat we vanavond rond 22.00 uur nog gaan plassen en dat we daarna weer alles donker maken.

Toen mijn baasjes vanmorgen gingen betalen vroeg de mevrouw van de receptie waar we naar toe gingen. De Lofoten dus. Ze zei dat het daar slecht weer was en ze had nog wel een leuke bestemming. De Storforsen watervallen en daarna naar Jokkmokk. En dat zijn we toen maar gaan doen. Bij de watervallen stond maar 1 auto en 1 camper, dus heerlijke rustig. En nog was daar weer een hond bij. Pfffffff.

Daarna naar Jokkmokk waar een Sami museum is. Nu hadden wij daar tot voor kort nog nooit van gehoord maar sinds de DVD van Midnight Sun weten wij meer over de Sami. Rond 16.45 uur waren we daar en zoals heel veel hier: dicht. Morgen om 10.00 uur gaan we een nieuwe poging wagen.

Nu zijn we eens lekker op tijd, hebben we geen ontvangst met de sateliet. Camping is van Nederlanders en alle plaatsen waar wel sateliet ontvangst is zijn bezet. Dus dat wordt lezen of DVD kijken voor mijn baasjes.

Vandaag dus een relaxte dag met zo’n 250 km.

Waar we morgen nu naar toe rijden is nog niet bekend, maar ik vermoed toch wel richting Lofoten. Oh Tommy is de kaart aan het bestuderen.

Er zijn nog 3 nieuwe kleine fimpjes geplaatst en natuurlijk weer een nieuw foto-album.