Dag 13: nog 1 dag in Noorwegen

6 juni 2019 - Vangsvik, Noorwegen

Vanmorgen kon mijn baasje weer uitgebreid douchen. Op de Noordkaap hadden ze geen stroom en hadden wel een half uur van te voren de boiler op gas laten branden, maar dit was toch echt onvoldoende voor de (warme)douche. Dus was het bij poedelen gebleven en de haren dus niet gewassen. Nou dat is wat hoor, doet ze nooit. We hebben tot 9.00 uur geslapen en voordat alle rituelen weer zijn afgerond zijn we altijd 3 uur verder. Om 12.00 uur dus weer vertrokken. Vandaag geen geplande uitjes op het programma, zelfs geen museum dus vandaag. Ze hebben besloten op nog een dag door Noorwegen te rijden. Wij (Tommy, Touch en ik) hebben wel doodsangsten uitgestaan. Wij hadden in 1 keer (alle 3) last van de wildroosters voor de tunnels. En dat waren er nogal wat vandaag. Nadat ik niet op Joke’s schoot mocht, ben ik onder de stoel doorgekropen en lag toch waar ik wilde zijn. Touch lag achter de stoel van mijn baasje en Tommy heeft lang aangedrongen, maar heeft toch het onderspit gedolven en moest op de bank plaatsnemen. Voorin was nu echt alles bezet. Door de diverse rempartijen schoof ik vanzelf verder naar voren en was ik precies op de plek waar ik wilde zijn. En je raadt het nooit, maar dat is ook voor dat specifieke raampje, waardoor je altijd naar buiten kunt kijken. Verder is er niet veel gebeurd vandaag, alleen prachtige uitzichten over fjorden. Een spelletje zoek de verschillen was nog erg lastig geworden. Nee hoor!  Mijn baasjes hebben er wel erg van genoten. Mijn baasjes zijn nog gestopt bij een Sami shop en het is weer gelukt. Ze hebben een kop van rendier gekocht. Hij is supergaaf, moet ik eerlijk toegeven. Zo’n hele leuke witte. Mijn baasjes hadden ondertussen al zitten kijken hoe de reis verder te vervolgen en Joke zei toen dat we langs het wolvenpark kwamen. Waar mijn baasje met de wolven heeft gekust, vorig jaar. Toen kwamen ze ook op het idee om dan weer naar dat dezelfde overnachtingsadres te gaan, want dat was vorig jaar super goed bevallen. Wij waren het daar helemaal mee eens. We kwamen rond 20.00 uur hier weer aan. Vlak bij zagen we nog weer 2 rendieren, welke we verder vandaag bijna niet gezien hebben. Zal waarschijnlijk aan de grotere weg en misschien ook wel door die stomme wildroosters komen. Morgen gaan we weer Zweeds lapland in en zakken we verder naar onder. De drang naar de paarden wordt wel erg groot voor mijn baasjes. Nog ongeveer 2900 km te rijden. Oh ja, beetje laat, maar dat komt dat mijn baasje nog met de drone heeft geoefend.

1. Tiny:
    6 juni 2019
    Morgen 23!!!! Even wennen dus.
  2. Je zus:
    7 juni 2019
    Wat is het toch genieten, iedere dag mooie foto’s en verhalen van jullie. Gaaf!
  3. René van Oijen:
    7 juni 2019
    volgende keer toch ook maar de paarden meenemen. Daar zijn prachtige trailers voor!
    Schitterende foto's.
    Graag Siberië een keer. Ook mooi en misschien niet zo ver

René