Dag 12 ontbijt op Noordkaap en dan weer verder

5 juni 2019 - Alta, Noorwegen

Gisteravond hebben mijn baasjes, net voor naar bed gaan, nog een keer buiten gefotografeerd. Het was prachtig. Er was ook iemand met een drone opnames aan het maken. Die hebben wij ook in de camper liggen, maar mijn baasje weet alleen nog niet precies hoe het werkt. Nog geen tijd voor gehad. En dat is toch wel jammer! Het was de bedoeling om dit te oefenen, wanneer we ergens een dag blijven staan, maar ook dat is nog niet gebeurd. Zoals Rene al zei, rijden we voornamelijk heen en terug in een tanker. Na het ontbijt, slideout naar binnen en poten omhoog en daar gaan we weer. Wij moesten nog even wachten met onze behoeftes, want het was daar niet echt de plek voor ons. Na een tijdje zijn ze gestopt voor ons, maar dat was tamelijk onherbergzaam en nogal natte bedoeling. Echte toendra dus. Voor ons maakt dat niet uit, maar voor onze baasjes liep dat niet echt lekker. Nu zijn we in 1 ding inmiddels goed getraind, wanneer je iets kunt doen, METEEN doen en niet  uitstellen. Voordat je het weet wordt je weer de camper in gebonjourd. Dus dat is net op tijd voor ons drie’n gelukt. Vandaag hebben we veel vissersdorpjes aangedaan. Ik ben een beetje de tel kwijt, 3 of 4 stuks geloof ik. Bij 1 mocht ik mee, geluksvogel dat ik ben. En natuurlijk heb ik mij keurig gedragen, om mijn kansen te vergroten bij de volgende uitstapjes. Het parkeren met zo’n ding blijft toch wel een punt. In 1 plaatsje was er niet echt een parkeerplaats voor zulke gevaartes en dus hebben we hem maar ergens neergezet. Op de foto’s zie je dat het maar net goed ging. Mijn baasje zei nog tegen Joke, ga er dan even uit. Op de camera leek het grind, wat in werkelijkheid meters onder het gras lag, op dezelfde hoogte te liggen. Joke zei alleen maar, stop maar, stop maar. En mijn baasje 3x, kijk dan even. Nou .. toen mijn baasjes uit de camper gingen, kwam Claudia heel snel weer terug om hem toch maar een metertje vooruit te zetten. Ik lig namelijk altijd achter op bed en dat kon wel eens de druppel zijn. Nu weeg ik wel het minste van het hele stel hier. Ik ben nl 19 kilo. Pfff dat hebben we dus overleefd. Uiteraard hebben we weer veel rendieren gezien en wij missen er echt geen 1. Ook nog een heel kleintje van dichtbij gezien en bij een shopje onderweg heeft de eigenaar heel schattig wat extra mos gegeven. Zodat mijn baasjes van dichtbij konden fotograferen. Nou ja baasjes. Joke moest weer terug aangezien ik behoorlijk tegen het raam aan het krabben was, ze hadden het raam niet verduisterd en dus zat ik op de stoel van Joke en was overal getuige van. Ik wilde ook naar die rendieren, zo dichtbij. Die man vond het wel grappig wat ik deed, maar daar hadden mijn baasjes een heel andere mening over. Er komt ook nog een video op hoe een rendier eet. Echt heel grappig. We zijn nu in Alta en er zaten allemaal mensen buiten. Het is in keer 16 graden of zoiets met zon. Nu hebben wij ook stoeltjes bij ons, maar niet heel handig liggen die helemaal onderop. Dus de halve camper moet uitgeruimd worden om even in de zon te zitten. Dat hebben ze dus niet gedaan. Voor morgen moeten we nog beslissen hoe we de route gaan vervolgen. Of direct naar beneden of eerst nog verder langs de kust in Noorwegen. Dat horen jullie dus morgen.