Dag 10 kustweg langs Barendszzee

3 juni 2019 - Kunes, Noorwegen

Vandaag waren we niet zo heel vroeg op pad. Mijn baasjes wilden naar een klein plaatsje, waar je over een smalle weg kon komen. 128 km heen en dan dezelfde weg weer terug. Mijn baasje had al haar twijfels toen ze de breedte van de weg op internet zag, maar we gingen het gewoon proberen, zei Joke. We kwamen een paar keer een auto tegen, maar die gingen dan stil staan in de berm. Dus dat ging goed. Na ik weet niet hoeveel kilometers op die weg, komt er in 1 keer een bord, maximaal 3.00 breed en ‘drive carefully’. Dat gaat dus niet lukken wanneer je 3.20 meter breed bent. En nu? Kort gezegd had mijn baasje 2 opties, of achteruit (uren lang) of draaien op keien. Laatste optie was natuurlijk het handigst, niet dat ze niet achteruit kan rijden hoor! Joke ging eruit. Ik als bijrijder op de stoel van Joke, ben natuurlijk graag op de hoogte van wat er gaat gebeuren. Nou daar gingen we dan. Schudden, hobbelen en met veel moeite baande dat zware ding zich over de keien. We hebben nog iets aan de onderkant geraakt, maar hadden geen keuze eigenlijk. Maar gelukkig, het is gelukt. Maar zo’n bord zet je toch aan het begin neer, of zijn wij nu gek geworden? Nou daar ging weer ons hoofddoel voor deze dag. En dus niet de eerste keer deze vakantie. Rond 16.00 uur waren we weer op het startpunt van vanmorgen. Haha. We gaan weer vrolijk verder. Of bovenlangs, waarvan navigatie aangaf; geen route voor vrachtwagens beschikbaar of onder langs, maar daar stikt het van de muggen (vgl de boekjes zei Joke). We gokken het er maar weer op. En dus was het nog 2,5 uur rijden. Nouuu dat werd iets later. Ik denk dat we gemiddeld niet verder dan 40 km per uur kwamen. Zulke grote gaten in de weg, om het nog maar niet te hebben over het oplopen van een lekke band. Maar dat is ons nog bespaard gebleven. Eenmaal boven lag er een gloednieuwe weg met adembenemend uitzicht. Joke zei nog, dat ze nog nooit in haar leven zulke mooie uitzichten heeft gezien. Was echt fantastisch, vond ik ook. Maar nu heb ik in mijn 1,5 jarige leven, natuurlijk nog niet zo heel veel gezien. Vorige jaar in de Lofoten was ik natuurlijk er ook al bij en dat was ook heel bijzonder. Dus ik heb al wel wat gezien. We zagen wel 3 Nederlandse campers die gingen wild kamperen. Eigenlijk konden wij dat ook wel doen. We hadden dan beter nog weer een 2e keer vandaag moeten tanken, want dan moet het aggregaat aan wanneer we stroom en water willen hebben. Maar tank stond op half en dan kan het wel. Dus wij op zoek naar een mooi (zonder andere campers) plaatsje. Helaas niet gevonden, voordat de camperplaats kwam. Dan is het makkelijker om op de camping te gaan staan, met stroom etc. Er staan hier geen campers verder, alleen vaste caravans (van Noren), die er allemaal niet zijn. Het is nu 22.30 uur en nog volop zon en blauwe lucht. We gaan zo nog wandelen. De baasjes waarschijnlijk met muts en handschoenen. Ze vonden het straks al heel koud hier. Morgen rijden we door naar de Noordkaap. Het is morgen namelijk nog mooi weer en het is toch open tot 1.00 uur ‘s nachts. Van thuis kregen we ook nog berichten door. Rondom huis zijn ze begonnen met extra bestrating voor de paarden. En Albert heeft de boel voor de 2e keer in zijn stal afgebroken. Dwz zijn waterbak en diverse planken. Hij staat nu voor straf in een zeecontainer, zonder zicht op Bill. Tja, ik krijg ook wel eens straf, moet je maar braaf zijn. Was ik vandaag voor de verandering wel eens! Nu ga ik wandelen, tot morgen!

1. Je zus:
    3 juni 2019
    WoW! Wat een prachtige foto’s!
  2. Tiny:
    3 juni 2019
    Prachtige foto’s maar misschien was een iets kleinere camper wel handiger. En wat met een lekke band?
  3. Claudia:
    3 juni 2019
    Geen idee, maar hoeven ons nu nog niet druk om te maken.