Dag 15 The day after en waar gaan we naar toe?

16 juni 2018 - Arjeplog V, Zweden

Vannacht hoorden we het al, regen en nog eens regen. Dus eerst maar eens uitgeslapen. Ik kan al heel lang alles ophouden en wordt zelfs niet onrustig. Ze vinden mij een knappe meid! Op dat gebied dan, er zijn wel gebieden waar nog wel iets op aan te merken is, zoals wanneer ik even alleen gelaten wordt in de camper. Maar dat volgt straks.

Mijn baasjes dus in conclaaf tijdens het ontbijt en maar kijken op de weer-app. Dat was dus echt een drama voor de geplande trip langs de kust van Noorwegen. En wanneer het zwaar bewolkt is en ook nog eens veel regent heeft het niet veel toegevoegde waarde, dachten ze. Dus werd er na veel wikken en wegen besloten om versneld naar Denemarken te rijden en daar nog een aantal dagen te blijven. Wilden ze ook altijd al eens doen, dus dat kwam wel goed uit. Dus de navigatie aangezet en daar kwam het ... 1935 km. We zaten nog steeds boven de poolcirkel en dus erg noordelijk.

Dat zou dus 3 dagen in beslag gaan nemen. Wij zijn maar gaan slapen, dan gaat de tijd namelijk een stuk sneller. Toen we weer wakker werden scheen in ieder geval de zon weer en waren we inmiddels weer in Zweden. Het was een prachtige weg door verschillende landschappen en super rustig. Mijn baasjes hebben ervan genoten.

Onderweg wilden ze nog een pizza eten, maar konden niet zo snel een parkeerplaats voor de camper vinden, het is natuurlijk geen formaat Smart. Doen we wel in de volgende plaats, zeiden ze toen. Nou nou dat duurde even voordat deze kwam, ze hadden de hoop al bijna opgegeven.

Maar net daarvoor zag mijn baasje in 1 keer een andersoortig tegenligger op de weg: een rendier. Eindelijk, hadden ze lang op gewacht. Ik heb deze nog gemist maar Opa Tommy niet. Niet veel later zagen we een groepje van 3 en als klap op de vuurpijl een hele grote groep met ook nog een jonge daarbij. Deze dag kon dus ook niet meer kapot. Joke probeerde nog de aandacht te krijgen, maar dat lukte niet en dus heb ik even een handje geholpen. Mijn blafpartijtje was voldoende om alle aandacht te krijgen!!!

Uiteindelijk kwamen we nog een redelijke plaats tegen (verder de hele dag niets gezien, 245 km was die weg) en zagen ze een pizza-restaurant. Maar helaas was dicht. Ze hebben nog een rondje door dit plaatsje gereden, maar verder niets. Dus de COOP maar in voor wat sla, de zalm hebben ze al in de koelkast. Toen ze wegreden zagen we in eens dat het steakhouse ook pizza's had en dus wordt de sla bewaard voor morgen en hebben ze heerlijk pizza gegeten. Wanneer je daar al een halve dag op zit te verheugen wordt het extra lekker. Toen Joke pizza was halen heeft mijn baasje beetje zitten googlen wat er hier in de buurt te doen was en las toen van een huskyfarm. Daar kon je ook overnachten en heeft Joke in haar beste Duits gebeld en we konden komen.

En hier slapen we nu. Wij hebben eindelijk los buiten kunnen rennen en hadden daar ook echt behoefte aan. Er zijn hier 42 husky's, 13 katten, 19 kippen, 5 huishonden en bijen. Mijn baasjes hebben uitleg gehad en zijn meer dan een uur weggeweest, had ik fatsoenlijk de tijd om de camper eens goed door te spitten. Ik heb de zoetjes van aanrecht getrokken en door de hele camper verspreid, verder diverse zaken van tafel of aanrecht getrokken als brillenhoes, notitieboekje, elektrische vliegenmepper en afstandbediening van tv. Als klap op de vuurpijl heb ik nog een half leeg zakje winegums geconsumeerd, heerlijk was dat. Heeft mijn opa Tommy ook al eens gedaan, dus wel stoer van mij dat ik dat nu ook heb gedaan.

Morgen ga ik hier spelen met een pup van 4 maanden (maar is al wel groter dan ik ben) en gaan mijn baasjes koffie drinken met de eigenaren hier.

Ik ga nu slapen met mijn volle buikje, dus tot morgen!

Oh jee, ze beginnen hier steeds te huilen, zo kan ik niet slapen. Maar even vragen of ik de oordopjes van mijn baasje kan lenen.

1. Tiny:
    17 juni 2018
    Wat schitterend om te zien. Die Floortje is me er een.
  2. Je zus:
    Gaaf die kapstokjes!
    En wat maken jullie een mooie reis!
  3. Claudia:
    😂😂