Dag 2 van een nog een lange reis door Zweden

26 mei 2019 - Rydaholm, Zweden

Ik en mijn baasjes hebben lekker uitgeslapen tot 9.00 uur. Dat is heel laat voor mij, want normaal moet ik toch echt rond 6.30 uur heel nodig plassen. Heb vannacht en vanmorgen nog wel lekker op bed gelegen, tussen mijn baasjes. En dat is wel een klein wondertje, want het bed is nu niet riant breed. Gisteravond nog wel een toestand gehad met de stroom. Deze viel na een uurtje weg en dus moest mijn baasje het kaartje opwaarderen en dat was zo’n km verder op. Daarna moest ze het kaartje erin steken bij het stroomhokje en weer eruit halen. Van de 30 kronen (geen idee hoeveel dat is, net zoals mijn baasjes) was er direct 20 weg, foetsie. Vanmorgen was het al weer op. Mijn baasjes hadden geen zin om weer daar helemaal naar toe te lopen en dus besloten ze om met de camper naar de douche te gaan. Mijn baasje had het douchetasje al klaar gemaakt. Joke niet. Verder de procedure voor vertrek opgestart: sideout naar binnen, alle deurtjes dicht, poten omhoog en rijden maar. Naar de douche, daar kwam Joke erachter dat ze niet meer in de kastjes kon, omdat de sideout al naar binnen was geschoven. Niet slim dus en wel iets om voortaan daar beter over na te denken. Dus weer poten eruit en de siteout naar buiten. Afin om 12.15 gingen we weer op pad. Vandaag niet veel gebeurd natuurlijk. Tanken moeten we wel even tijd voor uittrekken met een 300 liter (benzine) tank. Hoop dat de creditcard van mijn baasjes het ook blijft volhouden. Gisteren zei Joke nog doodleuk tussendoor dat we nog 1700 km te gaan hebben voor de Noordkaap. Daar zakt je de moed wel een beetje van in de poten. Maar vandaag hebben we een leuke stop gevonden in middle of nowhere, de weg er naar toe alleen al. Kilometers over smalle grindwegen. Het was nog wel even de vraag of we mochten blijven, er stond nl in de app dat campers maximaal 7 meter mochten zijn en die van ons is 9.50 meter. Gelukkig zeiden ze er niets van. Maar we hebben hier prachtig gewandeld, op een heel smal bospaadje. Mijn baasjes moesten wel wandelschoenen aan doen. De stroom is hier ook weer een probleem. Maximaal 1000 watt en betekent dus dat de warm waterpomp niet op stroom kan, maar alleen op onze eigen voorzieningen (gas of aggregaat). Nadat ze al 10x naar de kast waren gelopen om de schakelaar weer om te zetten. Heel vreemd, vorig jaar hadden we dit probleem nooit. Bij de foto’s van vandaag ook nog het kaartje met het eerste belangrijke doel op onze reis: Rovaniemi in Fins Lapland. Bij de video’s ook nog een stukje van de weg naar ons overnachtingsadres van vandaag.

1. Brend:
    27 mei 2019
    Wat een leuk verhaal groetjes van de familie de maag maak er een leuke vakantie van