Dag 4: 8 uur gereden

28 mei 2019 - Piteå, Zweden

Gisteravond ontdekte mijn tante een raam welke niet geblindeerd is en waar wij lekker door naar buiten kunnen kijken. Naast Joke’s stoel ter hoogte van de grond. Dus helemaal top voor ons. We konden dus heerlijk blaffen tegen alles wat ook maar beweegt. Nu lagen mijn baasjes al in bed en vonden onze actie toch wat minder geslaagd. Joke riep: we worden hier nog weggestuurd. Joke er weer uit om te boel te barricaderen. Het advies van mijn baasje uit bed was dat ze de stoel moest draaien. Nu had Joke dat nog niet geoefend en technisch als ze is heeft dit dan ook even geduurd. Jammer voor ons, we hadden al zo veel geslapen dus ‘s nachts een beetje keten is dan wel leuk. Maar efin het werd dus toch een rustige nacht. Toen mijn baasje net uit bed was zag ze dat de stroom weer uit was. G..... niet weer! Dus weer op onderzoek uit en toen bleek dat er een installateur bezig was en alles dus even zonder stroom zat. De mensen in de douche konden nog even blijven zitten, want een electronisch slot werkt dan ook niet meer. Maar ze kwamen wel vrolijk uit de douche, uiteindelijk. Vandaag had mijn baasje besloten om maar weer aan 1 stuk door te rijden. Alleen om te tanken moeten we iedere dag wel stoppen. En heel irritant moeten we 3 keer opnieuw dat ding erin hangen inclusief creditcard. Zitten iedere keer aan het maximum. Wij hebben zoals gewoonlijk weer de hele weg geslapen. Is heel frappant, zodra de motor loopt vallen we alle 3 in een diepe coma en daar komen we pas weer uit op het moment dat we langzamer gaan rijden, want dan zijn we er bijna. We zijn vandaag op dezelfde camperplaats als vorig jaar op dag 3.  We lopen dus een dag achter, maar dat maakt na vandaag niet meer uit want we gaan morgen een andere richting op dan vorig jaar. Mijn baasje vindt mijn gedrag aan de riem tamelijk problematisch. Ik snap echt niet waarom, ik heb thuis geleerd dat ik langs het hek echt alles mag opjagen. Van wandelaars, tot fietsers en rammelende auto’s of aanhangers. Dus waarom mag dat nu ineens niet meer. En de lijn is ook veel te kort, ik zit binnen de kortste keren aan het eind en dan krijgt mijn baasje weer een optater. Geloof niet dat ze dat leuk vindt. Ze vindt het ook raar dat ik op de cursus wel normaal gedrag laat zien (volgens haar dan) en hier niet. Nou ik heb ook gewoon lekker vakantie en heb ook zin om eens de boel de boel te laten. Ben ook geen pup meer, maar een echte puber. En ik regel graag ook alles! Morgen gaan we in ieder geval iets (dorpje) bekijken, is wel leuk voor de afwisseling. Kan niet beloven dat het een rustige nacht wordt, het waait een beetje hier en daar worden wij ook een beetje onrustig (waaks) van. Net als paarden. Hoe zou het daar toch mee zijn? Ze zullen nog wel leven, gaan we maar van uit.