Dag 6: op bezoek bij Santa Claus en daarna naar Wildlifepark Ranua Lapland

30 mei 2019 - Ranua, Finland

De nacht is rustig verlopen. We zijn wel vaak wakker omdat het buiten zo licht is en deze camper helemaal niet donker te krijgen is. Die van vorig jaar was wel stikdonker en konden we nogal eens een gat in de dag slapen. Maar met deze camper gaat dat niet lukken. Mijn baasjes hebben genoten van verse broodjes en na een korte wandeling zijn we weer vertrokken. Alleen moesten we al snel weer in de achteruit, er kwam namelijk een viaduct aan waar maximaal 3.70 hoogte was toegestaan en wij zijn dus 3.80 meter. Dankzij mijn oplettende baasje kwamen we dus niet met een halve camper weer terug. Helaas mochten wij niet mee naar Santa Claus en hebben dus van een afstandje toegekeken. Mijn baasjes hebben de kerstman gesproken en daar is ook een video van. Alleen nu nog niet te zien (in dit theater) ivm hele trage wifi. Houden jullie dus even te goed, maar mijn baasjes moeten ook nog even beoordelen of deze wel geschikt is voor het grote publiek. Dus afwachten. De foto staat wel in het fotoalbum. Daarna weer verder gereden, het leek wel of we in een kermisattractie zaten (een soort Cake walk), wat een wind zeg. Echt niet normaal. En naast de weg loopt het direct stijl naar beneden, waar we met grote regelmaat een auto in zagen liggen. Dus harder dan 70 km zat er vandaag dan ook niet in. Mijn baasje heeft spierpijn in de armen! Daarna naar het wildlife park. En weeeer mochten wij niet mee. Toch wel raar, want wij houden erg van andere dieren bekijken en opjagen voor zover mogelijk. In dit geval zou het waarschijnlijk andersom geweest zijn en zouden ze achter ons aankomen, dus misschien toch maar beter dat wij in de camper zijn gebleven. Gisteren heeft opa Tommy nog een zak broodjes opgegeten, maar ditmaal hebben we niets gevonden om te eten. Jammer! In dit wildlife park waren allemaal dieren te zien die in deze  regio voorkomen. Vandaag kon mijn baasje niet knuffelen met wolven, zoals ze vorig jaar wel heeft gedaan en nog altijd met heel veel plezier op terugkijkt. Ze zou het zo weer doen. Tijdens het zoeken naar een leuk wandelpad voor ons heeft mijn baasje tot 2 keer toe natte voeten gekregen, ik had daar natuurlijk geen last van. Lichtvoetig als ik ben. Maar het is hier erg nat, wat je zo niet direct ziet. Vandaag dus een strak blauwe lucht, voor morgen staat er weer zwaar bewolkt, regen en 6 graden op het schema. Maar windkracht zakt wel van 5 naar 4. Dus toch nog iets positiefs om mee te eindigen. Wat we morgen gaan doen? Geen idee. Joke is nog in de boekjes aan het snuffelen, dus een verrassing.

1. Tiny:
    30 mei 2019
    Ik denk dat iedereen al uitziet naar jullie kerstkaarten!
  2. Je zus:
    30 mei 2019
    Leuke foto’s weer!
    Ik geniet van jullie verhalen